1. Úvod
  2. Spojovacie zariadenia
  3. Ťažné guľové spojky
  4. Ťažná spojka AL-KO AK 160 B pr. 50 mm, 1600 kg

Ťažná spojka AL-KO AK 160 B pr. 50 mm, 1600 kg

profil Ø 50 mm

Ťažná spojka AL-KO AK 160 Ausf. B pr. 50 mm, 1600 kg Výrobca: AL-KOPre prívesy: brzdenéMontáž: rúrka pr. 50 mmPre príves s maximálnou hmotnosťou: 1600... celý popis
Dostupnosť
Skladom
49,90 EUR
41,58 EUR
bez DPH
ks
Číslo produktu:80002
Výrobca:AL-KO
Popis produktu

Ťažná spojka AL-KO AK 160 Ausf. B pr. 50 mm, 1600 kg

Výrobca: AL-KO
Pre prívesy: brzdené
Montáž: rúrka pr. 50 mm
Pre príves s maximálnou hmotnosťou: 1600 kg
Montážne otvory - priemer: 12,5 mm (pre skrutky M12)
Montážne otvory - rozteč: 50 až 54 mm
Montážne otvory - umiestnenie: univerzálny
Stláčacie poistka otváranie ťažné spojky: nie
Možno montovať na brzdy: AL-KO

Ťažná guľová spojka (prípojný kĺb) AL-KO AK 160 je určená pre montáž na nájazdové brzdy do 1600 kg s priemerom ťažné rúrky 50 mm a vŕtaním pre horizontálne umiestnené upevňovacie skrutky. Touto ťažnou spojkou je vybavená napr. nájazdová brzda AL-KO typ 161S. Spojka sa bežne upevňuje dvoma horizontálne umiestnenými skrutkami M12x70 (nie sú súčasťou dodávky). V zadnej časti ťažné spojky je tiež otvor pre vertikálne umiestnenú skrutku, ktorý umožňuje použiť ťažnú spojku aj na nájazdových brzdách s upevňovacími skrutkami umiestnenými "do kríža".

Maximálne povolené zvislé zaťaženie spojky je 120 kg a je určená pre prívesy vybavené nájazdovou brzdou do najvyššej povolenej/technicky prípustnej hmotnosti prívesu 1600 kg.

Predná časť ťažné spojky je vybavená indikátorom správneho pripojenia. U odpojeného alebo zle pripojeného kĺbu je plastový indikátor zapadnutý do kovového lôžka na hlave ťažné spojky a je vidieť len červený plastový krúžok. Pri správnom pripojení sa vysunie indikátor z kovového lôžka nahor a zostane vo vysunutej polohe tak, že pod červeným vrchným kolieskom je zreteľne zrejmá zelená farba po celom obvode spodnej časti indikátora.

Blízkosti čapu ovládacej páky potom nájdete indikátor miery opotrebenia ťažné spojky. Po pripojení ťažné spojky možno rýchlo posúdiť mieru opotrebovania kĺbového spojenia a s tým spojené riziká. Indikátor miery opotrebenia sa skladá opäť zo zelenej a červenej plastové časti. Po pripojení neopotrebené ťažné spojky na neopotrebovaný guľový záves je dobre viditeľné zelené aj červené pole indikátora. Postupným opotrebovávaním dosadacích plôch kĺbu dochádza k postupnému skrývanie zelenej časti indikátora. Ak je po pripojení kĺbu na ťažnú guľu vidieť u ovládacej páky iba červená časť indikátora miery opotrebenia, je nutné vymeniť ťažnou spojku za novú. Pozor! Ak máte na vozidle nadmerne opotrebovanú ťažnú guľu, neobjaví sa zelená časť indikátora ani po pripojení novej ťažné spojky a existuje reálne riziko rozpojenie spoja počas jazdy.